måndag 4 juli 2011

Dagen

Började dagen med en löparrunda,härligt! Sen blev det jobb till 3. Efter jobbet åkte jag hem och red ut en sväng, saknat då jag inte ridit på en vecka! (haha ifs inte så länge men ändå) Peppe var jättefin, gick i form och gjorde lite skänkelvikningar osv. Sen så galopperade vi ganska mkt, vilket jag brukar göra ute i skogen, en del av passet jobb flytta och form samlad galopp mm och en del lite "ökad" med frisk galopp , för kondisen, så att hästarna får sträcka ut lite och för att både jag och hästen tycker om de, självklart far vi inte runt som tokar i skogen men ni fattar va jag menar! Han va så fin i dag , mjuk och arbetsbar i skogen. Efteråt så borstade jag lite och släppte tillbaks han bland kompisarna i beteshagen.
En liten bild från framhoppningen i Gislaved, Peppe och jag + mammi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar